שנות ה-90 שינויים בארגון

כדי להישלח לחלל עבר החלב העמיד בדיקות מקיפות של סוכנות החלל הרוסית.

כדי להישלח לחלל עבר החלב העמיד בדיקות מקיפות של סוכנות החלל הרוסית.

  • כדי להישלח לחלל עבר החלב העמיד בדיקות מקיפות של סוכנות החלל הרוסית.
  • וסילי, הקוסמונאוט הרוסי שנבחר להופיע בפרסומת.
  • החלב העמיד מרחף בצורת כדוריות.
  • החלב העמיד מרחף בצורת כדוריות.
  • מתח במרכז החלל שליד מוסקבה.
  • באדיבות "ארכיון מעריב"

פרסומת ראשונה בחלל

במשך שבעה חודשים שמרו אנשי השיווק של תשלובת החלב על הסוד הגדול, עד שבאמצע אוגוסט 1997 ניתן האות, וצופי הטלויזיה בארץ - ואיתם העולם כולו - ראו כיצד קוסמונאוט רוסי שותה חלב עמיד של תנובה בתחנת החלל מיר.

עופר בלוך, אז מנהל השיווק של תשלובת החלב ולימים מנהל התשלובת, סיפר: "כשמשרד הפרסום הציע לנו לצלם סרט פרסומת בתחנת החלל הרוסית מיר, אמרנו 'כן' מבלי להסס, הרגשנו שמדובר באפשרות חד פעמית לחברה ישראלית לעשות פריצת דרך עולמית. חשבנו שזו ההזדמנות שלנו לתת לחלב העמיד את המקום המגיע לו, לשפר משמעותית את מעמדו שנפגע בפרשת הסיליקון. כאשר שולחים מוצר לחלל, הוא עובר שורה של בדיקות קפדניות ביותר, ע"י מעבדת המזון של סוכנות החלל הרוסית. ההחלטה שלנו היתה לשלוח לחלל קופסת קרטון ובה חלב עמיד, שיעבור את כל הבדיקות, יזכה לאישור, ויילגם בשידור חי ע"י הקוסמונאוט. המטרה היתה כפולה: להשיג פרסום,  
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 | 

וגם אישור לכך שמדובר במוצר מעולה".
בנוסף לקופסאות החלב, נשלחה למיר גם מצלמת וידאו, בעזרתה עתיד קוסמונאוט אחד להפוך לצלם וקוסמונאוט שני לשחקן הלוגם חלב. הוחלט שהבימוי ייעשה ממרכז החלל ליד מוסקבה.
המבצע כולו התאפיין בחשאיות רבה, כשבתנובה נעים אנשי הסוד בין תקווה ליאוש, בשל רצף התקלות במיר. בכל פעם שהצוות הישראלי עמד לצאת לרוסיה, התגלו בעיות: פעם המשדר הפסיק לעבוד ובפעם אחרת נותקה התקשורת עם התחנה. עד שהגיע הטלפון ממוסקבה שבישר שאפשר לבוא לצלם.
יוסי שמעיהו, מנהל הפרסום של תנובה, סיפר: "אחרי בדיקות בטחוניות קפדניות ביותר הורשנו להיכנס לאתר תחנת הקרקע. ישבנו כמה ימים במרכז החלל וחיכינו לרגע המתאים. את המתח שעמד באוויר אפשר היה לחתוך בסכין. החללית מקיפה את כדור הארץ כל שעה וחצי, ורק בנקודות מסויימות, כשהיא על קו המשווה, ניתן לבצע צילומים. מאחר וכל הזמן היו תקלות היינו בלחץ נוראי. לאחר מספר  
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 | 

נסיונות מייאשים, הצלחנו ליצור קשר עם החללית - אנחנו הצלחנו לראות אותם והם אותנו. ברגע שנוצר הקשר, החל הבמאי, משה יום טוב, להעביר הוראות בעברית למתורגמנית. ההוראות הגיעו לחללית ונקלטו ע"י הקוסמונאוט-צלם, שהעביר אותן לקוסמונאוט-שחקן".
בסרט הפרסומת הערוך רואים את מנהל מרכז החלל במוסקבה חותם בעט נובע כבד על תעודת ההכשר של החלב. בהמשך רואים את וסילי, הקוסמונאוט בתחנת החלל, שותה חלב עמיד מהקרטון של תנובה. בשל העדר כוח הכבידה בחלל, החלב העמיד מרחף בצורת כדוריות, והקוסמונאוט "צד" אותן בפיו.
עופר בלוך מוסיף: "למרות שהיה לנו סרט מדהים ביד לא רצינו לשדר אותו, עד שהקוסמונאוטים שהשתתפו בו יחזרו לארץ. כל הזמן פחדנו שיקרה להם משהו ולא רצינו לקשור את החלב העמיד שלנו לכישלון אפשרי".
סרט הפרסומת הראשון בעולם שצולם בחלל יצר עם שידורו נחשול תגובות עצום ומפרגן בארץ ובעולם. אנשי הפרסום שיבחו, תחנות טלויזיה  
להמשך הכתבה>> 4 | 3 | 2 | 1 | 

ברחבי העולם סיקרו, והעיתונים נתנו כותרות ראשיות. תנובה נכנסה לספר השיאים של גינס כחברה הראשונה שצילמה סרט פרסומת בחלל. 
4 | 3 | 2 | 1 |