עוף

תנו עוף

שנות ה-70 עמדו בסימן מהפכה בענף העופות. בעקבות שינוי מדיניות הממשלה, שעודדה את צריכתו של העוף המקומי וחתרה להקטנת הצריכה של בשר בקר קפוא מיובא, זורז מאד יצור העופות למיניהם (פטמים והודים). ב- 1974 הסתערה תנובה על יעד חדש-ישן שלה - שיווק עופות קפואים. ציבור הצרכנים התרגל אמנם לקנות עופות נקיים ומקוררים, וגם נחשף כבר לעופות הקפואים, אלא ש- 80% מהצרכנים סרבו עדיין לקנותו. העוף הקפוא סבל מתדמית שלילית של עוף זקן, שמן ובעל טעם לוואי. תוך שנתיים שינתה תנובה לחלוטין את תדמית המוצר והביאה לכך שלמעלה מ-50% מהעופות שנמכרו בארץ היו שלה.
כדי להפריך את התדמית השלילית יזמה תנובה מחקר בשיתוף אוניברסיטת ירושלים. 200 עקרות בית הוזמנו לארוחה בבית מלון, בה הוגשו להן מנות עוף - חלקן הוכנו מבשר עוף טרי וחלקן מקפוא. הטועמות התבקשו לזהות איזה עוף השתתף בכל מנה והתוצאות התפרסמו בעיתוני התקופה לא ניתן היה לזהות את  
להמשך הכתבה>> 3 | 2 | 1 | 

מקור העוף או להבחין בהבדלי טעם בין הטרי לקפוא.
הצעד הבא ביצירת התדמית החדשה היה הכרזה על תחרות פומבית למציאת שם חדש למוצר, שבסופה הוחלט על השם "תנו עוף". העוף הוכנס לשקית כתומה ועליה הסיסמא "העוף הצעיר בשקית הכתומה". המוצר החדש מותג כאיכותי ביותר - עוף צעיר, לא גדול מדי, דל שומן, שנשחט בתנאים סניטריים קפדניים ובפיקוח ווטרינרי, ונארז בתהליך הקפאה עמוקה מודרני.
כיבוש נקודות המכירה היה אתגר נוסף בדרך להצלחת שיווק העוף הקפוא. ברוך מצנע מנהל "תנו עוף" בשנות ה- 70 סיפר: "עקרות הבית, מתוך הרגל של שנים, נהגו לערוך את קניותיהן בסופרמרקטים ואולם בשביל הבשר הלכו לאטליזים. הלכנו גם אנו בעקבותיהן אל האטליזים והצענו לבעליהם למכור את העוף הקפוא. נחלנו כישלון חרוץ כשאלה טענו שאין ביקוש לעוף הקפוא ושאינם מצויידים במקררים הדרושים לאחסנתו. לאחר שנוכחנו כי אין כל סיכוי לשנות את הרגלי המכירה של האטליזים,  
להמשך הכתבה>> 3 | 2 | 1 | 

יזמנו ופיתחנו סוג חדש של חנויות מזון, שעיקר המכירה בהן תהיה מבוססת על מצרכים קפואים, ארוזים ומאוחסנים בהקפאה עמוקה. תוך זמן קצר יחסית, השתנה המצב מן הקצה אל הקצה. כיום אנו מקבלים 5-6 פניות בשבוע, לתת חסותנו וסיוענו לשיווק "תנו עוף" גם באטליזים המוכנים לשם כך לתת דמות חדשה לחנויותיהם". בהמשך חולקו לצד העופות גם חוברות מתכונים שזכו להצלחה גדולה מאד.
בתחילת שנות ה-80 שבה תנובה לעסוק גם ביצור עופות, ובתחילת שנות ה-90 ביטלה הממשלה את כל הסובסידיות בענף, ובכך איבדה את השליטה עליו. השוק הוצף בעופות, המחירים ירדו והתחרות בין המשווקים נעשתה קשה יותר.
 
3 | 2 | 1 |