שונים

סנפרוסט

מאז למד האדם לשמר מזון השתנתה ההיסטוריה האנושית. עובדה זו הסיטה את אורחות החיים האנושיים - מחיי נוודות וצייד לחיי התיישבות קבע באתרים שונים, בהם ניתן היה לאגור ולשמר מזון. את הבור העמוק והמערה הקרירה כאמצעים לשמירת מזון החליפו ברבות השנים מערכות קירור משופרות, ועדיין - הטכנולוגיה לשימור מוצרי מזון במחיר שווה לכל נפש  הומצאה רק בעשורים האחרונים.
על בסיס טכנולוגיה זו נוסדה סנפרוסט ב-1970 ע"י קבוצת משקיעים אמריקנית, אשר ביקשה לנצל את החקלאות המתקדמת בישראל שייבולה ירקות משובחים - כדי לשמרם בהקפאה. סנפרוסט עברה גילגולי בעלות שונים, עד שתנובה בין השנים 1997-1999 רכשה את השליטה בה, במסגרת תוכניתה העסקית להעמיק את אחיזתה בחברות הקשורות לליבת העסקים שלה.
יכולתה של תנובה לספק לחברה גב כלכלי, ניהול מתקדם, תמיכה ביוזמות וחידושים, ובעיקר לרתום לטובת העניין את מערכות השיווק שלה (באמצעות חטיבת  
להמשך הכתבה>> 2 | 1 | 

הבשר) - העלו את סנפרוסט על דרך המלך.
כיום, חברת סנפרוסט הינה היצרנית והמשווקת הגדולה ביותר בארץ בתחום הירקות הקפואים. החברה מייצרת מיגוון רחב של ירקות קפואים וכן ארוחות קפואות.
כמו כן מייצרת החברה, באמצעות חברת הבת מעדנות, מוצרי מאפה קפואים. המפעל העיקרי של סנפרוסט נמצא במגדל העמק, בלב האזור החקלאי המספק לו את מרבית התוצרת.
30% מהייצור מופנה לייצוא לרשתות מזון מובילות באירופה ובצפון אמריקה.
 
2 | 1 |