שנות ה-60 מפעלים חדשים

הקוטג` הראשון שווק באריזת קרטון בעיצובם של האחים שמיר, שעיצבו גם את סמל המדינה, צבי דואר ישראל, שטרות כסף ועוד.

הקוטג` הראשון שווק באריזת קרטון בעיצובם של האחים שמיר, שעיצבו גם את סמל המדינה, צבי דואר ישראל, שטרות כסף ועוד.

  • הקוטג` הראשון שווק באריזת קרטון בעיצובם של האחים שמיר, שעיצבו גם את סמל המדינה, צבי דואר ישראל, שטרות כסף ועוד.

השקת הקוטג'

ישראל שטאובר, סגן מנהל מחלבת תל אביב בשנות ה-60, שעבד במשך 42 שנה בתנובה, סיפר על ימיו הראשונים של הבייבי שלו: "זה היה בשנת 1962. עד אז כל הגבינות בארץ היו חמוצות כי לא היו מקררים בחנויות או בבית. באותה שנה התמניתי לסגן מנהל המחלבה ויצאתי עם משלחת לארצות הברית כדי ללמוד בקרת איכות. לא רציתי ללמוד, כי הגעתי למסקנה שבקרת איכות תלויה רק בי, אבל כן הופתעתי לטעום שם קוטג'. במשך שלושה וחצי חודשים עברתי על כל סוגי הקוטג' ולמדתי עליהם. כשחזרתי לארץ התחלתי לעשות קוטג' ניסיוני כדי להראות מה הבאתי. יום בהיר אחד הצגתי בישיבת ההנהלה את הקוטג' הניסיוני שלי. כל אלו שלא ראו בחייהם קוטג' חשבו שזה מקולקל. לעומת זאת, בעיני אלו שכבר היו בארצות הברית זה מצא חן. ההנהלה עשתה לי טובה ונתנה לי אור ירוק לעבוד על זה. בהתחלה הקוטג' היה ידני ואחרי זה עם מיכון. היום זה אוטומטי. כשנתתי לאנשים לטעום את הקוטג' הראשון, נתתי להם  
להמשך הכתבה>> 2 | 1 | 

לנסות אחד עם מרקם יותר רך ואחד עם מרקם גרגירי וקשה. התגובה היתה שהקוטג' הטוב ביותר, שקיים עד היום, הוא שילוב בין המרקם הרך לזה הגרגירי".
הקוטג' הראשון שווק באריזת קרטון בעיצובם של האחים גבריאל ומקסים שמיר, שעיצבו גם את סמל המדינה, צבי דואר ישראל, שטרות כסף ועוד. האריזה הקלאסית של גבינת הקוטג' - עם הבית, הפרה והטיפוגרפיה הייחודית - עברה מספר גלגולים בחלוף השנים; צריף העץ הכפרי שינה את צורתו, הפרה החייכנית קטנה ורזתה עד שנעלמה כליל, וכתמי ניקוד אדומים התפשטו בפונט ההיסטורי. המעצב ברוך נאה שידרג את האריזה מספר פעמים, תוך שמירה על החום והמשפחתיות של אריזת המוצר שאין שני לו בארץ ובעולם.
בשנת 1997 מיתגה תנובה את הקוטג' תחת "קוטג' תנובה הגבינה עם הבית", ובשנת 2004 כונסו כל הגבינות הרכות תחת "גבינות תנובה". בהמשך השיקה תנובה את קוטג' יוגה 5% - קוטג' מועשר ביוגורט, ביו וסידן.
 
2 | 1 |