1935- 1926 עשור ראשון
1926: שלט תנובה ההיסטורי בפתח תקוה.
חדירה לשוק
בעשור הראשון לקיומה התמודדה תנובה עם אתגרים רבים של מוסד בראשית דרכו. כלפי פנים היה עליה להפוך שלושה מחוזות מתחרים (חיפה, תל אביב וירושלים) לגוף שיווק אחד, ולקבוע את העקרונות על פיהם יפעל. כלפי חוץ נאבקה תנובה על מקומה כמשווקת תוצרת חקלאית, בעיקר של חלב, בשוק רווי מתחרים, שהצרכנים בו שומרים על נאמנות גבוהה לספקים המוכרים להם.
היישוב הוותיק היה רגיל לקנות את תוצרתו ממחלקי החלב הקבועים שלו, שסיפקו לו תוצרת גרמנית וערבית, או ישירות מהיצרנים הערבים שהגיעו עם עיזיהם עד פתחי הבתים, חלבו בו במקום ומכרו תוצרת טרייה. ראשי תנובה נהגו לפקוד את הבתים, במטרה לשכנע את הצרכנים לקנות מתוצרתם ולתמוך במפעלם הציוני. זוסיה מנדלבלט, מנהלה הראשון של תנובה חיפה, נכנס פעם לביתה של גב' ויצמן, אמו של נשיא המדינה הראשון, וניסה לשכנעה שתקנה חלב תנובה במקום החלב שקיבלה מהמחלק הגרמני. גב' ויצמן ענתה לו באידיש עסיסית: "אדם
להמשך הכתבה>> 3 | 2 | 1 |
היישוב הוותיק היה רגיל לקנות את תוצרתו ממחלקי החלב הקבועים שלו, שסיפקו לו תוצרת גרמנית וערבית, או ישירות מהיצרנים הערבים שהגיעו עם עיזיהם עד פתחי הבתים, חלבו בו במקום ומכרו תוצרת טרייה. ראשי תנובה נהגו לפקוד את הבתים, במטרה לשכנע את הצרכנים לקנות מתוצרתם ולתמוך במפעלם הציוני. זוסיה מנדלבלט, מנהלה הראשון של תנובה חיפה, נכנס פעם לביתה של גב' ויצמן, אמו של נשיא המדינה הראשון, וניסה לשכנעה שתקנה חלב תנובה במקום החלב שקיבלה מהמחלק הגרמני. גב' ויצמן ענתה לו באידיש עסיסית: "אדם
להמשך הכתבה>> 3 | 2 | 1 |