היסודות
שיווק התוצרת לפני הקמת תנובה
המשקים החדשים שביקשו למכור את תוצרתם החקלאית בערים הגדולות, נתקלו בקשיים רבים בשנות ה-20 של המאה ה-20. הכפרים הגרמניים השכנים לערים, "הטמפלרים", כבר ביססו עצמם כספקי תוצרת איכותית, וגם תוצרת הכפרים הערביים היתה זמינה. בנוסף, ראו עצמם המשקים העבריים העצמאיים כמתחרים אלה באלה, והכשילו ניסיונות הדדיים לפריצת שווקים חדשים. הצרכנות היהודית בערים נתפסה כשייכת למשקים השכנים לה, ורק אם אלה מיצו בה את יכולת השיווק שלהם, יכלו משקים מרוחקים יותר לספק גם הם את תוצרתם.
בשנת 1921 הוחלט במועצת המשביר המרכזי להיענות לפניות משקים חקלאיים ולהקים מחלקות מיוחדות לשיווק תוצרתם, בכל הערים בהן פעל המשביר. מחלקות אלה נקראו בשם "המחלקה לתוצרת חקלאית שליד המשביר". תחילה עסקו המחלקות רק בשיווק חלב שתייה, ואת התוצרת האחרת שיווקו חברי המשקים בעצמם, כל אחד לחוג לקוחותיו. עם התרבות
להמשך הכתבה>> 2 | 1 |
בשנת 1921 הוחלט במועצת המשביר המרכזי להיענות לפניות משקים חקלאיים ולהקים מחלקות מיוחדות לשיווק תוצרתם, בכל הערים בהן פעל המשביר. מחלקות אלה נקראו בשם "המחלקה לתוצרת חקלאית שליד המשביר". תחילה עסקו המחלקות רק בשיווק חלב שתייה, ואת התוצרת האחרת שיווקו חברי המשקים בעצמם, כל אחד לחוג לקוחותיו. עם התרבות
להמשך הכתבה>> 2 | 1 |