1945-1936 שנות מלחמה
מודעת עידוד לקניית תוצרת עברית.
זיופים, שוק שחור ותוצרת הארץ
המשבר הכלכלי של 1939-1936 החמיר את מצבה של התוצרת היהודית בכלל ושל תנובה בפרט. כח הקניה של הצרכנים ירד ואיתו גם הביקוש לתוצרת. על אותו פלח שוק מצטמצם התחרו בין השאר האגודה השיתופית תנובה, תוצרת מיובאת במחירי הצפה וגם תוצרת מקומית מזוייפת.
הזיופים כללו חלב שתייה שהוכן מתערובת של חלב טרי, אבקת חלב ומים. חמאה עורבבה במרגרינה, שמנת יוצרה לא משומן חלב, ביצים זרות הוחתמו ונמכרו כאילו מקורן במשק יהודי ועוד. תנובה, שהתחייבה ביסודותיה לספק תוצרת עברית איכותית, נפגעה מזיופים אלה, שגברו עוד יותר בזמן מלחמת העולם השניה. התחרות הקשה ביותר היתה בת"א בה פעלו מחלבות וסוחרים פרטיים, שהצליחו להוריד את מחירי החלב בעיר לשפל. תנובה בתגובה הפעילה שיטת שיווק חדשה - מכירת חלב שתיה ממיכלים נעולים בחנויות ולא רק ע"י מחלקים לבתים. שיטה זו הצליחה להקטין את היקפי הזיופים בענף, ובמקביל תרמה להוזלת מחיר החלב.
בימי מלחמת
להמשך הכתבה>> 2 | 1 |
הזיופים כללו חלב שתייה שהוכן מתערובת של חלב טרי, אבקת חלב ומים. חמאה עורבבה במרגרינה, שמנת יוצרה לא משומן חלב, ביצים זרות הוחתמו ונמכרו כאילו מקורן במשק יהודי ועוד. תנובה, שהתחייבה ביסודותיה לספק תוצרת עברית איכותית, נפגעה מזיופים אלה, שגברו עוד יותר בזמן מלחמת העולם השניה. התחרות הקשה ביותר היתה בת"א בה פעלו מחלבות וסוחרים פרטיים, שהצליחו להוריד את מחירי החלב בעיר לשפל. תנובה בתגובה הפעילה שיטת שיווק חדשה - מכירת חלב שתיה ממיכלים נעולים בחנויות ולא רק ע"י מחלקים לבתים. שיטה זו הצליחה להקטין את היקפי הזיופים בענף, ובמקביל תרמה להוזלת מחיר החלב.
בימי מלחמת
להמשך הכתבה>> 2 | 1 |